ANITA
سلام بهونه قشنگ من برای زندگی....

 

گوشت قرمز به عنوان یکی از منابع اصلی تامین پروتیئن در رژیم غذایی انسان وجود دارد. گوشت گوساله و گوسفند به عنوان دو منبع اصلی تامین پروتیئن از خانواده گوشتهای قرمز در جامعه ما مورد استفاده قرار می گیرد. البته گوشت گاو نیز منبع دیگری برای تامین گوشت قرمز در جهان است که در کشور ما طرفدار چندانی ندارد.

 
گوشت گوساله سالهاست که به عنوان یکی از بهترین منابع پروتیئن برای انسان ، خصوص افراد ورزشکار و یا کسانی که فعالیت بدنی بالا دارند توصیه شده است.اما آیا تمام بخش های گوشت گوساله به یک اندازه مفید هستند؟ اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید این مطلب را مطالعه کنید.
حقیقت این است که بخش های بالایی بدن گوساله مثل " راسته " و " فیله" از سایر بخش ها مفید تر هستند.

 
این بخش ها از بدن گوساله به میزان کمتری چربی جذب کرده و از پروتئین بیشتری برخوردار هستند. استفاده از این بخش های گوشت گوساله دارای این خواص است.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 18 اسفند 1390برچسب:, توسط محمدرضاعالیقدر

 

نان تازه‌‌اي که از تنور يا فر بيرون مي‌آيد، بافت نرم و عطر و طعم دلچسبي دارد اما بي‌توجهي به اصول نگهداري‌اش، مغزش را سفت مي‌کند، به طوري که کمتر کسي حاضر مي‌شود به آن لب بزند و به اصطلاح به آن نان «بيات» مي‌گويند... عده‌اي تصور مي‌کنند گذاشتن نان در يخچال، جلوي بيات?شدن آن را مي‌گيرد اما اين باور غلط است زيرا اين كار روند بيات‌شدن را سريع‌تر مي‌كند. تنها راه پيشگيري از بيات‌شدن نان، نگه‌داشتن آن در فريزر در دماي منفي 10 تا منفي 4 درجه سانتيگراد است. شايد خود شما هم به‌طور تجربي متوجه تفاوت‌هاي بين اين دو شرايط نگهداري شده‌ باشيد؛ هنگامي که نان را در فريزر مي‌گذاريم، رطوبت يا آب موجود در بافت آن منجمد مي‌شود و ديگر آبي در بافت نان نمي‌ماند که ميان مولکول‌هاي پروتئين و نشاسته منتقل و کريستاله شود، به اين ترتيب مي‌توان نان را به مدت 3-2 ماه در فريزر نگه داشت. با بيرون آوردن نان از فريزر، آب منجمد شده بافت آن دوباره به حالت مايع برمي‌گردد و حالت تازه به خود مي‌گيرد. اما در محيط يخچال و اتاق، آب موجود در بافت نان نه تنها به نقطه انجماد نمي‌رسد بلكه ميان مولكول‌هاي پروتئيني و نشاسته‌اي، منتقل و باعث كريستاله‌ شدن اين مولکول‌ها و بيات‌شدن نان مي‌شود. جالب است بدانيد در روستاها يا مناطقي که به يخچال دسترسي ندارند، براي افزايش ماندگاري نان آن را زير آفتاب خشک مي‌کنند؛ با اين كار آب از بافت نان حذف مي‌شود و روند بيات شدن نان رخ نمي‌دهد. سرانجام اينكه اگرچه توصيه ما به خريد روزانه نان است، اما اگر به هر دليلي بيش از مصرف يک وعده نان در اختيار داريد، آن را در فريزر قرار دهيد و با توجه به نوع نان قبل از مصرف آن را 20-5 دقيقه در دماي اتاق بگذاريد.
ارسال در تاريخ پنج شنبه 18 اسفند 1390برچسب:, توسط محمدرضاعالیقدر

 


۱ – معجون عسل و سرکه سیب
عسل و سرکه سیب از جمله ضد التهاب های قوی هستند. یک قاشق مرباخوری سرکه سیب را با یک قاشق عسل مخلوط کنید و آنرا صبح ها مصرف نمایید تا درد مفاصل ناشی از آرتریت یا آرتروز تسکین یابد.


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 18 اسفند 1390برچسب:, توسط محمدرضاعالیقدر

داشتن چنین پوستی، تاثیر زیادی در كاهش اعتماد به نفس هر جوانی خواهد داشت، این اثرات روانی منفی به حدی آزاردهنده است كه بسیاری افراد حاضرند برای رفع جاهای جوش‌ها به خصوص در ناحیه صورت، تن به روش‌های سخت و پرهزینه بدهند تا شاید رویای داشتن پوستی صاف و زیبا را به واقعیت تبدیل كنند.



ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 18 اسفند 1390برچسب:, توسط محمدرضاعالیقدر

 

خودش هم می‌داند كه این وزن زیاد دلیلی برای ایجاد این مشكلات است، اما هركسی چیزی می‌گوید؛ از قرص‌های لاغركننده گرفته تا پیاده‌روی و دویدن، ولی هنوز پاسخی برای این سوالات پیدا نكرده است كه آیا زانو دردش علاجی دارد یا نه؟ آیا كاهش وزن برای بهبود زانو درد موثر است؟

 


ادامه مطلب...
ارسال در تاريخ پنج شنبه 18 اسفند 1390برچسب:, توسط محمدرضاعالیقدر

صفحه قبل 1 صفحه بعد

0